Reklamation
Om du har köpt din produkt i vår webbutik kan du använda vår returportal. Är du privatperson och har köpt varan hos en av våra återförsäljare måste du vända dig till butiken där köpet gjordes. Om butiken inte längre finns kan du registrera ärendet hos Ultimate Nordics reklamationsportal (se info längst ner).
Alla Leatherman-verktyg tillverkas i Portland, Oregon i USA som ett «All American Brand». Verktygen är gjorda av de bästa materialen och avsedda att hålla länge. Därför lämnas 25 års garanti på alla multiverktyg och knivar.
Garantin gäller vid materialfel under normal användning. Vid garantiärenden får du inte tillbaka ditt eget verktyg, utan ett renoverat verktyg som är så gott som nytt. Om modellen inte längre finns i sortimentet skickas en motsvarande produkt.
OBS: Garantin från Leatherman gäller endast den ursprungliga ägaren och täcker inte missbruk, ändringar, stöld, förlust eller obehörig/oskälig användning.
Viktiga punkter vid en reklamation (generellt):
- Reklamationer ska enligt Konsumentköplagen riktas mot säljaren eller försäljningsstället, alltså där produkten köptes.
- Du är skyldig att uppvisa köpbevis (kvitto eller kontoutdrag) med köpesumma och datum för att kunna använda reklamationsrätten.
Vad täcks inte av reklamationsrätten:
Reklamationsrätten täcker inte skador som beror på normalt slitage, felaktig användning eller bristande/felaktigt underhåll, men kan eventuellt repareras mot en överenskommen extra kostnad.
Här anmäler du din reklamation:
Alla reklamationer (inklusive Leatherman) ska anmälas via returportalen. Den hjälper dig enkelt genom formuläret. Obligatoriska fält är markerade med (*) och måste fyllas i innan du kan skicka in.
Är du företagskund (B2B) och ska registrera en reklamation mottagen via butik? Då ska ärendet anmälas genom Ultimate Nordics reklamationsformulär på följande sida: https://www.ultimatenordic.com/reklamasjon